donderdag 8 augustus 2013

Motivatie door de weegschaal!

Gisteren kwam ik niet aan mijn punten maar ik heb het opgelost door een potje 'chocopudding' van WW van 3pp erbij te eten ipv een yoghurt WW van 1pp.

Vanmorgen woog ik plots 1,2 kg minder dan gisteren... één dagje serieus opgelet... of zou het vocht zijn?  Enfin, het zorgt er in elk geval voor dat ik erg gemotiveerd gestart ben.

Vanmorgen ben ik 'kloek' gestart:
40 g havermout (4pp)
gekookt met 250 ml halfvolle melk (3pp)
en een handvol aardbeien om het te 'verfrissen'

Vanmiddag weinig tijd dus brood... hopelijk tekent dit niet te erg!
100 g brood (6pp)
40 g garnalen (1pp)
2 koffielepel light cocktailsaus (1p)
kerstomaatjes
15g Philadelphia choco (1p)

Nog tien punten over voor vanavond... niet zo heel veel, misschien dat ik beter weer groentelasagne maak. :-)

Even gekeken...
Het worden mosselen vanavond! 1kg mosselen is 7 pp en ik maak die zonder vetstoffen en ik doe daar heel veel groentjes in, dus ik eet daar geen frieten of brood bij.
Dan heb ik nog een paar puntjes over voor een yoghurtje! :-)

CORRECTIE: geen mosselen maar kabeljauw! 
120 g kabeljauw, klaargemaakt in de microgolf (3p)
Ratatouille (0p)
60 g rijst (2p)
1 banaan (0p)
Dessertje: een WW chocomousse met 'slagroom' (3pp)

En nog twee puntjes over. In elk geval een mignonette...


2 opmerkingen:

  1. Hilde, goed bezig, groentelasagne is ook mijn favoriet, al verschillende malen gemaakt en mosselen lekker !!!, ik maak ze ook met enkel maar groenten,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja... als ik mosselen eet hoef ik eigenlijk niets daarbij. Ik maak wel zelf 'mosselsaus' met WW mayonaise, yoghurt 0% en mosterd, peper en zout. Maar 't zal voor een andere keer zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen