woensdag 7 augustus 2013

En we vliegen er weer in...

"Afslanken zitten tussen je oren."
"Wie schrijft, slankt af!"

Uiteraard weet ik dit allemaal. Als doorwinterde cursist, die ondertussen al ruim twee jaar met poging nr. 3 bezig is om haar streefgewicht te bereiken, ken ik die uitspraken maar al te goed. En toch lukt het me niet. Gebrek aan karakter en discipline? Wellicht wel...  Graag lekker eten? Zeker!Ik weet maar al te goed wat past in mijn WW-programma en wat niet, en die doos mini suikerwafels met chocolade die in mijn wijnkast staat duidelijk niet! (die doos Madeleintjes zijn geen probleem, die lust ik toch niet! )

Enfin... De WW-congé nadert haar einde en het werd tijd, zoals ik al gevreesd had!
De laatste weging op 18/6 toonde een gewicht van 71,7 kg. Weer een ruime 7... :-( Terwijl ik al twee jaar rond die 7 schommel... met ups en downs.
De weken voor mijn reis waren een regelrechte ramp. Geen tijd om te koken, feestjes, BBQ's, recepties... Ik moet er volgend jaar toch eens over nadenken hoe ik dat het beste aanpak!

Op reis heb ik al bij al mijn manieren gehouden: WW-vriendelijk gekookt, kiezen voor een sorbet ipv een ijsje, maar vier dagen in een B&B in Firenze, om onze vakantie van bijna 3 weken af te ronden, waren teveel van het goeie. Een uitgebreid ontbijtbuffet (maar geen muesli of lekker vers fruit... alleen keiharde peren en nectarines... bwèkes!) en dan elke dag restaurantkost... De vele stappen die wij gezet hebben in de verschroeiende hitte zorgden wel voor een vijftal punten extra per dag, maar konden toch niet compenseren. En dan de lekkere Italiaanse wijn hé...

Verdict toen ik ik thuiskwam: + 2 kg, en dat viel wel mee, zeker omdat de weken voor de reis er wel voor iets tussen zaten. Maar ondertussen, drie weken later, zijn die kilo's er nog niet af. Samen met mijn man, die eind augustus met zijn fiets de Galibier op moet, heb ik beslist géén alcohol meer te drinken (lijkt wel op AA ipv WW) en dat lukt wel prima, maar het geeft nog niet het verhoopte succes. Ik "denk" dan dat ik goed bezig ben, maar toen ik maandag, na een dagje in Planckendael (met een picknickmand met sandwiches...) mijn punten telde kwam ik aan 36!

Bon, nog één weekje voor ik weer bij Marie-Ange op de weegschaal moet. En ik moet de schade toch beperken. Ik heb dus mijn schriftje met receptjes erbij genomen en een een planning voor vandaag gemaakt.

Ontbijt:
30 gr Crunchy Delhaize  (3p)
1 yoghurt WW (1P)
1 banaan (0p)

Middagmaal
Pita met kipsalade (6p)
Vitalinea yoghurtje (2p)
Appel (0p)

Avondmaal
Groentenlasagne (7p)
200 g 0% plattekaas (2p)



21 punten... hm... te weinig... maar compenseert de punten teveel die ik in Planckendael at :-) Nog eens denken hoe ik dat kan bijwerken. Maar géén chocoladewafeltje meer!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten